Labels

vrijdag 14 januari 2011

Project "princesse cuisine"

Tromgeroffel, trompetgeschal ... Het is zover! Vol trots onthul ik u: "princesse cuisine"!
Na nachten wakker liggen, na lang denken en zoeken en dingetjes op een rij zetten, vond ik mijn nieuwe uitdaging!
Zoals u weet, of niet weet ... sta ik bijzonder graag achter het fornuis. En heb ik de laatste tijd een nieuwe passie ontdekt: bakken van taarten en cupcakes.
Vanillecupcakes, chocoladecupcakes, met rozijntjes, met chocoladekorrels, met confituur, ... Versierd met slagroom, met chocolade, met goudpoeder, met sterretjes, met hartjes, ...
Grootmoeders taarten, zoals u ze niet meer bij de  bakker kan vinden, u weet wel, van die fantastische biscuittaarten, confituurtaarten, frangipannetaarten, slagroomsoezen, ...waar het hele huis naar ruikt als u ze uit de oven haalt. Maar dan met een hedendaags tintje.
En dan de afwerking, daar kan ik me helemaal in uitleven! Werken met sjablonen, met glanspoeder, met advocaatslagroom, met boterroom ...

Of u houdt wel van een biscuittaart, zoals grootmoeder ze bakte, maar heeft het liever praktischer op familiefeestjes (we weten allemaal dat het snijden en proper op een bord krijgen van een gigantisch stuk slagroomtaart een zekere handigheid vereist, en dat  op familiefeesten waar men een glaasje op heeft, tegen men aan het dessertbuffet begint, die handigheid vaak iets verder te zoeken is ...).
Ook daar vond ik een simpele oplossing voor ... biscuittaart, op grootmoeders wijze, in een glaasje!

U vraagt? Ik bak!

1 opmerking: